onsdag 15 december 2010

Streckgubbar i guld

Hm, det har inte hänt så mycket på denhär bloggen på sistonne. Man har visst inte så mycket tid till allt man vill göra när dagarna spenderas tillsammans med en liten Alfred... Men ideer finns det gott om i alla fall! 

En av ideerna som jag har materialiserat i dagarna är tröjor med guldtryck på till Alfred och Astrid. Eller tryck är det egentligen inte, utan motivet är målat med pensel. Motivet på den stora tröjan är Astrids första huvudfoting och motivet på den lilla tröjan är en av alla de streckgubbar hon har ritat senare. En något abstrakt sådan. Jag har alltså kopierat hennes teckningar.


 Båda tröjorna är sydda i härlig ekologisk oblekt bomullsinterlock. Den lilla är i storlek 62 och den stora i 104. Den lilla tröjan har omlott-ringning, men jag lyckades lägga dem åt fel håll när jag sydde, så nu ligger omlotten på baksidan. Kanske ser lite knasigt ut, men det borde inte påverka passformen.

Tyget som de är upplagda på är ett av mina senaste fynd från Tradera. Det ska nog bli en kjol av det till Astrid till att börja med. Hon har gjort en beställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar