fredag 17 december 2010

Julklappar

När julen närmar sig drar jag igång fler och fler projekt. Det är likadant varje år. De flesta aktiviteterna tilldrar sig i köket eller vid symaskinen. Och av någon märklig anledning så får jag nya ideer hela tiden och måste göra mer. Nåja, det är ju kul förstås, så länge man inte tar sig vatten över huvudet...

Jag blev så nöjd med barnens tröjor med kopierade bilder av dotterns streckgubbar, att jag bestämde mig för att låta samma motiv pryda en hemmasydd tygkasse. Den kommer så småningom att fyllas med bland annat pyssel från köket.



Jag har även sytt två par jeans till. Alfred ska få sitt första par jeans lagom till jul och så är det ett par som ska bli en julklapp till kusin Henning.

De små jeansen är i storlek 62 och de är sydda utan sömmar i sidorna och utan fickor fram. De större jeansen är i storlek 98 och är sydda efter mitt eget mönster precis som vanligt. Tyget är (också precis som vanligt) ekologisk denim från Sonjas Textilateljé och muddarna är av egenfärgad ekologisk bomullsribb från samma ställe.
Jeansen är fotograferade på ett annat av mina senaste tradera-fynd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar