måndag 20 december 2010

Kjol av ett örngott och en liten skjorta

I söndags när det var snöstorm åkte Astrid och Shane till Liljeholmen för att köpa en ny pulka. Tyvärr snöade det så mycket att vi inte kunde gå ut och prova den. Men jag fick en liten stund framför symaskinen i alla fall. Jag hade lovat att sy en kjol till Astrid och hon fick själv välja tyg bland de som fanns här hemma.

Kjolen är i storlek 104 och mönstret är egenritat. Tyget är ett gammalt påslakan, fyndat på Tradera och mudden är av ekologisk bomullsribb.

Jag hann även sy en liten skjorta till Alfred
Den är i storlek 62 och i omlott-modell. Nästa gång ska jag inte ge mig på att sy muddar i ärmarna. Det var otroligt pilligt och blev ändå inte riktigt snyggt om man detaljgranskar. Men helhetsintrycket känns ändå helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar