tisdag 27 mars 2012

Liten pyjamas

Som jag skrev i förra inlägget så ska en kär vän till mig snart få sitt andra barn. Vilken dag som helst skulle jag tro. Hon ville att jag skulle sy en pyjamas med fötter till den nya lilla människan och här är resultatet:
Jag har använt landskapstyget från Jofotex. Knappsprundet och muddkanterna är sydda av ribb respektive interlock från Sonjas Textilateljé. Den var oblekt från början och är färgad med ekologisk textilfärg från samma ställe. Mönstret har jag ritat själv. Det var lite pyssel med att få till knäppningen snyggt och funktionellt, men till slut blev det helt ok. Jag hoppas verkligen att pyjamasen ska passa och komma till användning. 

Jag sydde även en liten baby-mössa och en lite störra mössa till blivande storasystern Tuwa. 

Och när jag ändå var igång så fick de två kompisarna här hemma också varsin mössa. Eller om sanningen ska fram så var det två misslyckade försök till babymössor... Barnen blev hur som helst glada när de fick se mössorna på dockorna i morse!

2 kommentarer: