måndag 26 mars 2012

En kjol till

Tid alltså. Hur får man den att räcka till? Just nu när jag håller på och försöker plugga så är det bara att inse att jag inte hinner med att sy så mycket. Tråkigt men sant. Den senaste veckan har jag i alla fall knåpat på en beställd liten babypyjamas. En av mina äldsta och käraste vänner ska snart få sitt andra barn. Tuwa ska få ett syskon! Babypyjamasen är färdigsydd nu och så snart jag har hunnit fotografera den så kommer det en bild här. Så länge visar jag ännu en kjol som jag sydde till dottern för någon vecka sedan. Den är väldigt rosa och väldigt prickig. Jag sydde den av en gammal klänning som min mor hade när hon var mycket ung.

Jag klippte helt enkelt av livet på klänningen och sydde sen en linning med resår i midjan. Eftersom Astrid har väldigt starka åsikter om att ingenting får sitta tight om magen har jag klippt ur den lite framtill, så att hon kan ha den längt ner utan att det ser ut som om kjolen är längre fram. Jag är ganska nöjd med detta tilltag om jag får säga det själv. I nederkanten satte jag vitt kantband.

Astrid är på väg på kalas på bilden och kunde inte stå stilla länge nog för att bilderna inte skulle bli suddiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar