tisdag 17 januari 2012

Citrongult och knappsprund

Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag haft ganska dåligt med tid till att sy på sistone. Vid närmare eftertanke har jag inte haft särskillt mycket inspiration heller. Det går nog delvis hand i hand det där med tid och inspiration. En annan sak som ibland hindrar mig från att sy är att dottern sällan vill ha på sig det som jag syr till henne och sonen behöver verkligen inte mer kläder eftersom han även har fått ärva en hel del. Och när man då, som jag, försöker dra ner lite på konsumtionen och resursslöseriet så är det inte alltid inspirerande att sy bara för att.

Men nu närmar sig en väldigt speciell födelsedag. En otroligt efterlängtad liten Harriet fyller snart 1 år. Och jag hoppas att jag kan glädja henne och hennes fina föräldrar (som det är alldeles för länge sedan jag träffade nu) med en liten födelsedagspresent. Men eftersom födelsedagen inte är förrän på söndag, så blir det bara en lite smygtitt nu. Men jag kan avslöja att denna gången gick knappsprundet som en dans och jag blev riktigt nöjd med resultatet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar