lördag 3 september 2011

Solkläder i september


En av mina vänner ska åka till Australien med sin familj i ett par månader. Den lilla dottern i familjen behöver då förstås en solhatt och jag fick äran att sy den till henne. Det blev en färgglad, storblommig skapelse som jag hoppas att både hon och föräldrarna blir nöjda med. Jag har även sytt ett par puffbyxor och en skjorta i tunnt bomullstyg till henne.


Denna gången har jag enbart använt återvunna tyger, förutom kantbanden. Modellen på skjortan är ungefär samma som jag tidigare visat här.  Byxorna är samma modell som jag har visat många gånger här i bloggen, men dessa är med resår istället för muddar. Även solhatten är av samma modell som de jag tidigare sytt. Denna fick resår i nacken så att den förhoppningsvis ska passa länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar