lördag 3 september 2011

Lila klänning

Idag fick jag ha hela förmiddagen för mig själv när Shane tog med sig både Astrid och Alfred ut på äventyr. Så förutom att sy klart kläderna i förra inlägget, så han jag även sy klart en klänning till Astrid. Jag tänkte att hon skulle få den när hon fyller år om lite drygt en vecka. Av någon anledning ser den inte alls ut som jag tänkte mig när jag började sy på den, men ganska fin ändå. Det var lite pyssel med alla detaljer och jag fick fundera en stund på hur jag skulle sy i dragkedjan i halsen på ett snyggt sätt. Jag gillar de runda fickorna, men den mörklila detaljen vid dragkedjan stör lite tycker jag nu. Det kändes som en bra idé när jag höll på...


Grundmodellen till klänningen är samma som landskapsklänningen, men denna har fått fickor och lite annorlunda ringning. Jag hoppas att klänningen ska falla den kräsna dottern i smaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar