söndag 3 juli 2011

En gammal gardin och smockresår

Jag har ju alltid haft en ambition att klä dottern någolunda könsneutralt. Det går inte så bra för tillfället. Helst av allt vill hon bara ha klänning på sig. Och helst ska det vara lila eller rosa. Och gärna blommigt. Ja, jag har ju gett med mig till viss del och syr en hel del klänningar till henne. Det känns ju också viktigt att uppmuntra hennes ideer snarare än att köra över dem, samtidigt som vi försöker erbjuda henne så mycket alternativ som möjligt.

Hur som helst, en sak som jag länge har tänkt prova är att sy smockresår. Nu har jag gjort det och oj vad enkelt det var! Resultatet blev en sommarkjlänning till Astrid. Den är sydd av en gardin som, precis som tyget i förra inlägget, kommer från min mormor. 

3 kommentarer:

  1. oh vad snygg! jag har hört att just smockresår är enkelt att sy, du får visa nån gång så kan man gå lös på det.

    SvaraRadera
  2. Det gör jag så gärna!

    SvaraRadera
  3. Så fiiin! /Anneli

    SvaraRadera