tisdag 12 juli 2011

Elefanter åt alla!

Nu har jag sytt lite mer av det bruna elefanttyget. Ännu en klänning till Astrid med smockresår blev det. Och så en liten omlotttröja till den kommande kusinen och en t-shirt med raglanärm till den redan existerande kusinen, Henning.
Klänningen är sydd på enklast möjliga sätt; det är ett rakt tygstycke som jag har sytt smockresår upptill på, och sedan har den fått axelband. Klänningne är i storlek 104-110 ungefär. Med smockresår blir det ju väldigt flexibelt. Den lilla omlott-tröjan är tänkt att vara i storlek 56, men är nog nästan som en 62:a. Mönstret är mitt eget. T-shirten är i storlek 98 och där har jag använt ett mönster från Meedom och Meedom, men modifierat det lite. Jag hoppas att kläderna ska passa!

1 kommentar:

  1. Kusinmamman blir väldigt glad när hon hittar sådana här inlägg och inser att barnen blir finast i Finja! Ses snart!

    SvaraRadera