onsdag 15 juni 2011

Vad kostar kläderna?

Nu har jag faktiskt börjat få en och annan beställning på kläder och inte minst solhattar. Det kan ju vara intressant att veta ungefär hur mycket det kostar att beställa något från mig, så i detta inlägget tänkte jag lägga in en ungefärlig prislista. Hur mycket jag tar betalt för ett plagg beror bland annat på hur mycket arbetade detaljer det har.

UNDERDELAR:
Muddbyxor: 150 kr - 250 kr
Sparkbyxor/hängslebyxor: 200 - 275 kr
Leggings: 100 - 150 kr
Kjol: 150 - 200 kr

ÖVERDELAR:
Tröja, trikå: 100 - 200 kr
Tunika / klänning, trikå/velour: 150 - 250 kr
Omlottskjorta: 200 kr
Tunika/skjorta i vävt tyg: 150 - 200 kr

HATTAR OCH MÖSSOR:
Solhatt: 175 kr
Mössa i trikå 75 - 100 kr

Betrakta priserna som ungefärliga.
Och kom ihåg att mina kläder nästan till 100 % är sydda av ekologiska tyger eller av återvunna vintage tyger. Varje plagg är unikt!

Till sist en bild på den senaste i raden av grönblommiga solhattar. Denhär är på väg till Billeberga:
Denna hatten fick orange foder. Man måste ju variera sig lite ibland ;)

2 kommentarer: