söndag 12 juni 2011

Flera grönblommiga solhattar

Hatten som jag tidigare sydde på beställning till en liten fick flytta hem igen. Den var dessvärre för liten, vilket jag misstänkte redan när jag sydde den. Nu har jag sytt en till i en lite större storlek. Denna gången sydde jag även resår i nacken, så nu hoppas jag att storleken ska funka. Jag undrar om inte den lilla hatten ska få flytta till en kär gammal vän. Kanske den kan passa hennes lilla. Hos mig gör den ju ingen nytta i alla fall. Sen har jag ännu en beställning på en grönblommig hatt som ligger och väntar. Grönblommigt är visst trenden i år!

Två hattar i samma modell. Den ena i storlek 44 cm den andra ca 46 cm.

2 kommentarer:

  1. Igår fick vi hem den lite större solhatten, och den sitter så bra på! Jättehärlig modell som skyddar ansiktet från solen - vi är så nöjda!

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Tack för bilden!

    SvaraRadera