söndag 27 mars 2011

Elefanter till lillebror

Mera mönstrat! Elefanttröjan till Alfred blev jättefin, men det känns inte som om det så mycket var min förtjänst, utan snarare det snygga tygets. Det är väl det som gör det både lätt och svårt att sy i lite speciella mönstrade tyger. Det är liksom på något sätt redan färdigt innan man börjar sy...

Mönstret tll både tröjan och byxorna är egenritat i storlek 74. Tyget är förstås från Jofotex, jag visade det tidigare här. Jersey är väldigt trevligt att sy i och kläderna blir stretchiga och får bra passform till knubbig bebis. Tidigare har jag mest sytt i interlock, som också är fantastiskt mjuk men lite tjockare och mindre stretchig eftersom den jag använt är av 100% bomull. Båda har sin tjusning!

2 kommentarer:

  1. Så galet fina kläder!
    Nu har jag spridit din blogg på fejjan iallafall så jag hoppas mga fler kollar in här nu...

    SvaraRadera