tisdag 2 november 2010

Smått


Det första jag visar här på min syblogg, är det första som syddes till det senaste tillskottet i familjen. Den 19e oktober föddes en liten Alfred och som tur är passar han jättebra i varma färger! 
Oftast när jag syr kläder så använder jag ekologiska tyger. Särskillt till en alldeles ny liten människa så tycker jag att det känns bäst att använda så rena material som möjligt, utan en massa kemikalier.

Först ut är ett set i storlek 50-56. Tyget är ekologisk bomullsinterlock från Sonjas Textilateljé, färgat med ekologisk textilfärg från samma ställe. Mönstret till kläderna är mitt eget.

När jag väl hade lyckats knåpa ihop ett bra mönster på den lilla omlott-tröjan så passade jag på att göra två till. De är aningen olika i storleken, men någonstans mellan 50 och 56. Även här är det ekologisk bomullsinterlock, men till den översta har jag använt den blekta varianten och till den understa är det oblekt/natur (ecru) bomullsinterlock.  

1 kommentar:

  1. Men det är ju så fiiiiiint! Jag vill HA! Du är så jäkla duktig. Man ser på långt håll vilken kvalitet det är och att det är sytt med kärlek. Heja dig. Kram från Anja C

    SvaraRadera